Bojkotta rosa leksaker...varför???

Jag blir frustrerad och irriterad på det senaste om småbarn som ska välja färg för att inte bli könsdeskriminerad...??? förstår ni... ska min 10 månader dotter känna sig kränkt eller deskriminerad för att hon väljer en rosa nalle istället för en brun? Vad e de här?
Jag prenumenerar på "VI FÖRÄLDRAR" och i det senaste nummret så tar man upp samma dumma ämnet om pojkar och flickor om deras val av leksaker. Förstår inte människor att ju mer median och en massa forskare tar upp och vrider och vänder på ämnet så BLIR vi drabbade!
en artikel om att bojkotta rosa leksaker
http://www.aftonbladet.se/wendela/article6260724.ab

Jag tycker inte om könsdiskriminering och ingen diskriminering för den delen. Men i barnen värld existerar inte diskriminering. Barn leker med varandra utan att bry sig om dom är pojke eller flicka, vita eller mörka, tjocka eller smala... barn är barn och vill min dotter leka hela livet med dockor... så ska hon få göra det. Tyvärr är det vi föräldrar som påverkar skillnaden. men jag vet, att jag kommer inte neka min dotters val bara för att min vuxna värld tycker att det är fel.
Vanligast tar man alltid flickornas leksaksval som avgörande om könsroll. Varför??
Det kan se ut så här "flickor ska kunna leka med bilar... bojkotta alla rosa leksaker... bla..bla.. bla.. Det är hur löjlig som helst. Vad är det vi försöker göra...vill vi ta död på könsrollen?
Att man lägger tid och möda på sånt skit...kan inte vi vara oss själva och försöka bry oss om varandra istället. Men mina barn ska få vara sig själva, alla val dom gör ska jag stödja och hjälpa dom att utveckla och vill min dotter sen leka med bilar ska hon få göra det...(det finns väl rosa bilar, va?) hahahahaa...

Nä nu har jag tröttnat på det här, jag ska planera ett kalas till Louisa som fyller år 12 Maj och det ska vara HALLO KITTY tema.



Vi var på Ricardo (pappas vän) 60 års fest i helgen... jag vet jag har inte skrivit på länge. Men jag tog jätte fina bilder!!

Louisa diggar musiken!!

Jaqueline, kan ni fatta att den här kvinna är 50+? visst e hon snygg??!! :))


Pappa, du är så söt. Besitoooo

PUSS OCH KRAM, TA HAND OM DIG OCH VARANDRA!! XAO :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0