Vilken dag...en alldeles vanlig dag.

Jag har en fråga...när man är föräldraledig, är man ledig? alltså LEDIG från vad...det måste vara jobb den ordet menas. För ledig är jag knappast. Det är lite intressant med det här folk kan uppfatta en som om man inte har något att göra, utan går bara i rosa eller bäbisblåa moln? Jag vet inte... jag ska forska lite. Det här händer inte bara mig utan jag har hör andra föräldralediga att deras partner ser dom som LEDIGA...att man lever i en bubbla utan stress, sover hela dan, lagar ingen mat, knapp att man städar för att man är så uppehållen att vara ledig...e det inte så? Det här är inte illa menat, men va fan tror man? Det här e min dag och för andra kanske oxå...
7.00 gick upp
7.02 Fixa Välling
7.15 Väcka barnen
7.15 Välling till Louisa
7.30 Byta blöja
7.37 Fixa frukost
7.40 Diskar skit
7.45 Försöker väcka en tonåring som börjar om 25 min. blir utkastat.
7.47 Kaffe
7.55 Tar fram Lucas grejer för skolgång
7.57 Kaffe det som finns kvar i koppen
8.03 Lucas till skolan
8.08 Leon går hemifrån, vi bråkar...
8.11 Plockar undan frukost
8.15 Louisa är ledsen för att alla går, avbryter diskning
8.29 Diskar
8.35 Louisa avbryter, hon plockar ur skräp från papperskorgen...
8.43 Städar
8.47 Louisa ramlar och gråter, tröst och lek. Avbryter städningen... Byta blöja
8.50 Louisa gråter vill inte släpa mig vill ha mera tröst...
9.42 Städar igen efter Louisa...
10.05 Louisa vill leka med barnvagnen hon vill ut, gråter...
10.10 Louisa är trött och hungrig
10.20 Louisa äter en gröt
10.45 Försöker få Louisa att sova lite...men hon vill inte
10.49 Hon vill var upp på mina armar, trött..
10.53 Måste göra en telefonsamtal
10.56 Lägger mig brevid Louisa för att få henne till ro
11.10 Byta blöja, kläder och tvätta henne... :)
11.29 Louisa somnar
11.33 Går från rummet, tar sista kaffet som finns i kannan (äta kan jag glömma)
12.00 Plockar tvätt som ligger överallt
12.15 Sätter mig framför datan för att sen mina mail, och blogga lite...
Nu är klockan 12.28 och jag sitter med en kaka och tittar ut i det fina vädret ute. Jag får ångest att inte få lite av den solen som var på morgonen. Hela min dag har gått och jag har inte ens borstat tänderna...
Nu måste jag avbryta ska avsluta min städning och hoppa in i duschen föratt sen ta ut Louisa.
Vad jag menar med allt det här är att jag inte är ledig... sitter o titta på tv hela dagarna. Jag ser knappt nyheterna på morgonen. Men det här e min morgon, min verklighet nuförtiden och jag måste acceptera det...
Francisco hjälper mig med mycket, jag uppskattar det han gör och värdesätter honom högt.
Men älskling kräv inte mirakel av mig...jag gör så gott jag kan och så mycket jag räcker till. Det är svårt att ifrågasätta andras ställning när man inte har en aning hur det verkligen är.
Jag älskar dig... över allt annat. och uppskattar allt du gör för oss...



Mina vänner nu måste jag vidare, har en dusch som väntar...
XAO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0