Hjärtkirurger och STRESS.

Vilken stress... jag stressar inte julen kommer vi att fira i allafall och med klappar o allt. För mig är det vikigt att vi har varndra och har vi för att ge presenter då kan man göra det men det viktigaste av allt är att alla är friska och glada.
Kom hem precis efter att ha varit på KS Thorax med min pappa. Vi har suttit på ett möte med hjärtkirurger och korrdinatorer som ska följa min pappas hjärtoperation. Men för nuläget så är pappas hälsotillstånd inte det bästa och då skulle han inte klara av att genomgå ett transplantation. Vi får överväga att först måste han bli bättre och alternativet är att operera en pump tills han mår bättre och hittar ett hjärta som passar honom.
jag vet att det kan låta lite hårt det där men, jag tror på den och han kommer definitivt bli bättre med pumpen. I mötet fanns också en patient som har en sådant pump och har varit lika dåligt som pappa. Man så hur han liv har förändrats och att han kan leva som vanligt även om han är kopplad till en pump med batterier, men han kan leva med barnbarn och jobba halvtid. Så vi var verkligen förvånad och väldig glada att han får denna chans. Han kommer att opereras i januari nästa år.
Så snälla alla därute. STRESSA INTE... det bli jul ska ni se...annandag jul är allt som inget ha hänt och allt man har stressat är förjäves. Kram dina kära och tala om för dom hur mycket du bryr dig. Ta et stor andetag och tänk... tänk att många tänker på dig och älskar dig! KRAM MINA VÄNNER OCH HA IMORGON EN RIKIGT GOD JUL. FELIZ NAVIDAD.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0