Väntan är nog svårast

Veckan har varit lång och avgörande vad som kommer att hända i min och min familj i närmaste framtid.
Pappa ligger åter igen på intensivet efter att opererats för en infektion som har spridit sig i bröstet och nu i pumpen.
Eftersom jag inte haft tid och rum, och min ork är minimal att stå emot ett slag till av pappas livstillstånd är det svårt att finna ord på vad jag känner och tycker. Det finns inte mycket att säga, bara massa oro.
Men det har varit tufft och många tårar den här veckan.
Efter att vi fick veta att pappas tillstånd inte var bra, och att större del av pumpen är attakerad av en stafilokoker bakterie, har vi alla i min familj hamnat på en chocktillstånd. Allt det här har gjort att min hopp blir helt hopplöst.
Sist när vi pratade med läkaren så konstaterade man att han har ingen val, det är att transplatera ett nytt hjärta annars så kommer han att dö.
Det är tufft och chockande, vi har inte många val att se efter och nu... är det fast beslutat att han kommer att få en ny hjärta och att dom kommer att börja med förberedelserna så fort han mår bra, är feberfri och att nästa vecka börjar allt.
För pappa kom det här som en lättnad... han orkar inte mer. Sjukhusvistelse i långa månader, medicinering, slangar och apparater som inte låter han leva ett värdig liv. Jag har förståelse...men kan inte släppa taget att nu är stunden inne att tänka att nu kan det värsta hända.
En transplatation betyder att risken finns och den är väldigt stort.

Jag... vill över min själ och liv, att med livkraft och tro kunna klara av den här långa väntan. Pappa, du kommer att klara av det här också. Ditt liv har kantats med slag och kamp och så har du vunnit och förlorat. Men vi finns där för dig, stöd och kärlek kommer du att få i massor. Vi vet... att morgondagen är du en frisk och helt återställd efter din sista kamp om livet.
Vi vet hur du har kämpat och hur stark din livvilja är. Hur mycket du älskar oss, att du gör det här bara för att vara med oss.
Jag är tacksam och överväldigad att ha dig som pappa, du har givit mig en tro om livet, glädjen i varje liten sak som bringar glädje och hur vikigt det är att ta ett steg i taget i livet.
Jag finns där, ALLA kommer att finnas där. Du måste bara kämpa en sista gång. Så länge väntar vi och förbereder oss att ta den här kampen med storm.

Nu till helgen kommer jag att tillbriga helgen med pappa och min familj. Jag har fått jätte fin stöd från vänner och bekanta och det är jag super tacksam för.Vill bara säga till er att jag älskar er för den fina stöd vi får.
. Den här låten får mig att tänka på min fina pappa, speciellt dom fina orden den här låten har.

MI QUERIDO VIEJO - PIERO



BESO PAPÁ, TE ADORO...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0